Què entenem per intel·ligència?
H. Gardner (Dr. de la Universitat de Harvard) defineix la intel·ligència com:
•La capacitat per a resoldre problemes.
•La capacitat per a generar nous
problemes per a resoldre.
•La capacitat de crear productes o oferir serveis
valuosos dins d’un determinat àmbit cultural
Concepte d’intel·ligència:
ABANS
|
ACTUALMENT
|
Una
|
Es pot desenvolupar
|
Innata
|
És educable
|
Invariable
|
No definida
|
Quantificable
|
Capacitat/potencialitat
|
APRENENTATGE
I DESENVOLUPAMENT NEUROLÒGIC:
Si ensenyem de forma múltiple, augmentem la
possibilitat de què els alumnes puguin desenvolupar millor les seves connexions
neurològiques.
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES:
•Necessitem totes les
intel·ligències.
•Totes són igualment importants.
•Es combinen de forma única en cada
ésser humà.
•Totes les persones les tenim totes
en diferents graus de desenvolupament.
LES 8 INTEL·LIGÈNCIES SEGONS H. GARNER:
CONCLUSIONS
Per a què serveixen?
Canviar l’enfocament de l’ensenyament-aprenentatge.
Desenvolupar estratègies didàctiques que tinguin en compte les diferents possibilitats.
d’adquisció del coneixement. Ex: poder comprendre amb alguna de
les 8 intel·ligències.
Enriquir els entorns de l’aula.
Proposar activitats, materials i projectes de treball més oberts i menys prescriptius.
Promoure la interacció de diverses maneres amb els companys i els objectes a
elecció de l’alumne.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada