dimecres, 26 d’octubre del 2016

INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES


Què entenem per intel·ligència? 

H. Gardner (Dr. de la Universitat de Harvard) defineix la intel·ligència com:


•La capacitat per a resoldre problemes.
•La capacitat per a generar nous problemes per a resoldre.

•La capacitat de crear productes o oferir serveis valuosos dins d’un determinat àmbit cultural




Concepte d’intel·ligència:

ABANS
ACTUALMENT
Una
Es pot desenvolupar
Innata
És educable
Invariable
No definida
Quantificable
Capacitat/potencialitat


APRENENTATGE I DESENVOLUPAMENT NEUROLÒGIC:

Si ensenyem de forma múltiple, augmentem la possibilitat de què els alumnes puguin desenvolupar millor les seves connexions neurològiques.



INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES:



•Necessitem totes les intel·ligències.
•Totes són igualment importants.
•Es combinen de forma única en cada ésser humà.
•Totes les persones les tenim totes en diferents graus de desenvolupament.



LES 8 INTEL·LIGÈNCIES SEGONS H. GARNER:








CONCLUSIONS

Per a què serveixen?

Canviar l’enfocament de l’ensenyament-aprenentatge.

Desenvolupar estratègies didàctiques que tinguin en compte les diferents possibilitats.

d’adquisció del coneixement. Ex: poder comprendre amb alguna de les 8 intel·ligències. 

Enriquir els entorns de l’aula.
Proposar activitats, materials i projectes de treball més oberts i menys prescriptius.
Promoure la interacció de diverses maneres amb els companys i els objectes a  
elecció de l’alumne.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada